Povești de succes din sfera digitalizării, din alte industrii

Povești de succes din sfera digitalizării, din alte industrii


Reed Hasting, în prezent, directorul general executiv al companiei Netflix, uitase să înapoieze la timp filmul „Apollo 13”, pe care-l închiriase de la un magazin de închirieri casete video. Ideea de bază pentru crearea Netflix i-a venit în minte după taxa ridicată de 40 dolari SUA, aplicată pentru înapoierea întârziată a casetei video. Următoarea poveste ne arată cum cineva poate beneficia de pe urma schimbărilor care se produc, chiar și de pe urma circumstanțelor potrivnice propriului succes, ajungând în cele din urmă să se bucure de succes cu ajutorul digitalizării.

Reed Hasting și Marc Randolph au fondat Netflix în 1997 ca magazin online de închirieri DVD-uri. La început, utilizatorii puteau căuta un film pe internet și puteau solicita Netflix să le trimită filmul pe suport DVD. Un aspect unic era acela că nu se aplicau taxe suplimentare dacă filmele erau returnate cu întârziere. Cei doi fondatori și-au extins în cele din urmă modelul de afaceri și au oferit un preț global: clienții lor puteau închiria filme pentru un anumit preț lunar — în special, filme care s-au bucurat de foarte mare succes, în primii ani.

Odată cu creșterea vitezei de internet, Reed Hasting a identificat oportunitatea de a extinde Netflix pentru a deveni un portal de streaming. Aceasta a însemnat că filmele nu mai trebuiau să fie trimise prin poștă, ci putea să fie urmărite imediat într-un browser web. Numărul de utilizatori Netflix a crescut constant, iar viteza limitată de internet a devenit o problemă. O opțiune ar fi fost să se minimizeze mărimea fișierelor video — și, în același timp, calitatea lor.

Apoi, Comisia federală de comunicații (agenția de reglementare din SUA referitoare la canalele de comunicații) a pus în aplicare o lege care permitea furnizorilor de internet să prioritizeze viteza de internet pentru anumiți clienți. Acest aspect a permis clienților corporatiști care necesitau conexiuni rapide de internet să beneficieze de acestea prin acorduri corespunzătoare cu furnizorii lor de internet. Pentru Netflix, decizia a fost una esențială — conexiunile mai rapide de internet au garantat faptul că nu s-a redus calitatea filmelor.

Grupurile media de la Hollywood și-au dat seama treptat că Netflix reprezenta un risc pentru propriile lor afaceri deoarece urmau să se achiziționeze din ce în ce mai puține filme. Și-au încheiat colaborarea cu Netflix. Pentru a evita numărul scăzut de opțiuni de divertisment oferite clienților săi, Netflix a înființat rapid propriul său studio de filme, iar în prezent, produce cu succes propriile sale filme și seriale. Netflix fiind capabil să analizeze comportamentul și preferințele de vizionare ale clienților săi (puteau evalua filmele), s-au putut produce filme cu un potențial mai ridicat de a fi pe placul utilizatorilor.

Interconectarea televizoarelor, telefoanelor mobile, tabletelor și consolelor de jocuri prin intermediul internetului permite în prezent companiei Netflix să furnizeze servicii pe toate aceste dispozitive prin intermediul aplicației. Compania și-a început activitatea în 1997 cu 30 de angajați. În conformitate cu declarațiile fiscale ale companiei, la finalul anului 2016, Netflix avea aproximativ 4700 de angajați și un venit anual de 8,83 miliarde de dolari SUA.